Patchs :

    Pour le moment, voici seulement les derniers patchs. Les anciens apparaîtront p-ê plus tard,
mais ce n'est pas essentiel, étant donné que le dernier patch regroupe aussi tous les autres.
Starcraft
Brood War

 

EFFET DES PATCHS :  
1.09b Chgt (majeur) sur un type de game réservé USA  
1.09 Qques bugs + espionnage des ricains  
1.08b Qques bugs oubliés  
1.08 Plein de changements assez importants, replays, nveaux types de jeu...  
1.08 (balance) Changement sur les unités pr rendre le jeu + équilibré  
1.07 Amélioration de Battle.net (Starcraft)  
1.06 Amélioration de Battle.net (serveur en général)  
1.05 Nombreux changements résultants de l'expérience de BroodWar  
1.04 Sortie de BroodWar : changements importants  
1.04 (starEdit) Sortie de BroodWar : Nveaux Triggers pr l'éditeur  
1.04 (Balance) Sortie de BroodWar : Changements sur les unités pour équilibrer  
1.03 Bugs venant de la jeunesse du jeu et 1eres expériences avec Battle.net  
1.02 Très nombreux Bugs détectés grâce à l'utilisation de Battle par des joueurs assidus  
1.01 1ers Bugs, liés à la compatibilité à Battle.net  
     


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- patch 1.09b    
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- Les déconnections seront comptées comme des défaites dans les jeux CompUSA (à mon avis, ça ne va pas tarder à arriver en France aussi, alors disconnecteurs, méfiez vous).

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- patch 1.09    
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- Réparation de nombreux problèmes lors des Replays.

- Réparation d'un bug qui empêchait l'apparition des panneaux de victoire ou défaite des Terran et des Protoss.

- Les siege tanks n'explosent plus lorsqu'ils sont sur un beacon.

- Addition du jeu LAN via UDP

- Réparation des pbs de Latency avec Windobe 2K.

- Addition d'un nouveau type de jeu : CompUSA. Je n'en sais pas plus...
http://gamefixx.compusa.com/tournament/default.asp

*****Modifications (Version Nord-Américaine seulement)*****

- Avec ce patch est inclus un fichier .dll qui est renvoyé automatiquement à Blizzard pour savoir le matos que vous possédez (bonjour la vie privée). Ce fichier ne serait que sur les version Nord Américaines... Ne 'serait'.

Blizzard de préciser que pour respecter les vie privée de chacun, le fichier ne collectera aucune info personnelle, et ne sera pas nominatif (ils auront la config de tous les usagers, mais sans savoir qui a quoi...). Ils auront seulement les infos sur le processeur et ses caractéristiques, la mémoire vive, le programe de gestion (Windobe, Linux...), la carte vidéo et la carte son...

Les raisons pour lesquelles ils font cela sont bien sûr louables ! (ils vont pas nous avouer qu'ils vont revendre ça à des sociétés de sondages industriels.) Cela les aidera a avoir une vue d'ensemble des utilisateurs, pour mieux adapter les jeux futurs et leur connection à Battle. Donc ce serait mieux pour nous, because on aurait un Battle plus adapté, et on aurait pas besoin de racheter de la RAm pr jouer à Wc 3 ! Pour plus d'infos : support@blizzard.com.

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- patch 1.08b    
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- Réparation d'un bug qui faisait crasher le jeu qd une creep colony endommagée se changeait en sunken colony.

- Les cartes en Ladder sur Mac sont maintenant correctes.

- URLs corrigées pour KBK. www.kbk21.com

- URL pour la FAQ des replays enlevée.

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- patch 1.08    
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- Addition d'un nouveau type de jeu "Top vs Bottom". Ce jeu est comme le jeu en Melee, sauf que les joueurs de chaque côté sont automatiquement ally et share vision au début du jeu ; cela pour éviter la sempiternelle question "je suis avec qui?" - et aussi pour réduire le nombre de clicks au début du jeu, ce qui encombre mine de rien le serveur. On peut choisir qui est en haut et qui est en bas... Pas contre, ça ne marche qu'en XvX, pr un 2v2v2, par ex, il faudra jouer en Melee.

- Ajout de l'enregistrement du jeu : quand une partie est terminée, ily aura un nouveau bouton : "save Replay" sur le panneau Victoire/défaite. Si vous sauvegardez un replay, vous pourrez le regarder a une date future. Les Replays sont enregistrés dans le répertoire du meêm nom, dans le répertoire des cartes ; ainsi, pour le regarder, il suffit de créer une game et de sélectionner un des replays dans le répertoire (ou de cliquer le bouton load replay si vous n'êtes pas sous battle). Le replay sera toujours sous password (sous battle). Jusqu'à 7 personnes pourront regarder le replay avec vous. Les replays peuvent être transférés automatiquement, si qqu'un rejoins votre replay sous battle (Attention, les replays sont svt très lourds) ; mais vous pouvez aussi le faire manuellemnt (disquette, internet), en sachant qu'ils se trouvent dans le répertoire Starcraft/Maps/Replays et leur extension est .rep.Pour plus d'inofs : www.blizzard.com\starcraft\replay for more information.
NOTE: L'enregistrement du jeu n'est pas possible en mode Team (Team Melee, Team Free for
All, Team Capture the Flag).
Ndw : Les replays ont depuis été restreints : on ne peut plus enregistrer que des games en réseau, et plus les games seul sur son PC ; de plus les replays ne sont fidèles que dans les games HumanvsHuman, car, en HumanvsCPU, le résultat ést assez fantaisiste.

- Ajout de la sélection de Gateway. Vous pouvez maintenant préciser à quel endroit vous vous connectez à Battle. La plupart du temps, vous ne ferez rien et serez envoyé au plus proche, mais vous pouvez maintenant sélectionner manuellement si vous le désirez.
Ndw : Maintenant, la sélection de Gateway est obligatoire avant la connection a Battle. Cela ne change rien, c'est juste pour améliorer la qualité du réseau ; en cas d'engorgement, vous pouvez toujours essayer de vous connecter par une gateway qui n'est pas la votre, mais je ne suis pas sur que ça marche (la dernière fois que j'ai essayé, il me refusait mon password).

- Clarification de la sauvegarde ; la fenêtre de sauvegarde précisera :
"Saving Multiplayer Game
Save Game Name: XXX"
Cela pour éviter la blague "Saving Starcraft Virus 1.0 to Hard Disk" avec l'ancien système.

- Si vous êtes très intelligent, vous pouvez détruire des tanks en faisant atterrir des batiments dessus. C'est la conséquence inattendue de la réparation d'un bug qui permettait d'avoir des sieges tanks sous des barracks !

- Meilleur connection avec les Proxys
- Messages Battle.net plus clairs
- Mise à jour du message "Connecting to fastest server" pour être plus clair
- Maps en Ladders mises à jour
- La tricherie en Ladder est désormais impossible
- Altération des maps en Ladder réparées (Version Jap aussi)
- Réparation de nbreux pbs de traductions
- Réparation des bugs "gliding SCV" & "teleporting drone" (SCV glissant et Drone se téléportant)

ADDITON DE KBK (connais po ! ;þ )
Template Types
- KBK (Beginner)
- KBK (Game Room)
- KBK (Professional)
- KBK (Single)
- KBK (TEAM)
- KBK (Zone)
Account Types:
- KBK Beginner
- KBK Game Room
- KBK Professional
- KBK Single
- KBK Team-6
- KVK Zone-6
Pr + de détails : www.kbk.co.kr\starcraft

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Changement de l'équilibre : 1.08    
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TERRAN:
Valkyrie:
- Dégats augmentés à 6/missile
- Accélération et vitesse augmentés un peu
- Temps de construction moins long

Science Facility:
- Temps de construction moins long
- La recherche Irradiate augmentée à 200Mineral/200Gas
- La recherche Yamato Canon descendue à 100Mineral/100Gas

Missile Turret:
- Coût descendu à 75 Mineral

Factory:
- La Recherche Charon Missile Booster descendue à 100Minerals/100Gas

Dropship:
- Vitesse augmentée

Goliath:
- Augmentation de la portée de tir au sol

Battle Cruiser:
- Temps de construction moins long
- Coût en Supply descendu à 6

PROTOSS:
Dragoon:
- Temps de construction augmenté

Scout:
- Coût descendu à 275Minerals/125Gas

Carrier:
- Coût en supply descendu à 6

Templar:
- Dégâts du Psi Storm réduits

Corsair:
- Le sort Disruption Web dure moins longtemps

Zealot:
- Bouclier descendu à 60, vie augmentée à 100

ZERG:
Queen:
- Coût descendu à 100Mineral/100Gas.

Ultralisk:
- Coût en supply descendu à 4 (!)

Queen's Nest:
- La recherche Spawn Broodling descendue à 100Mineral/100Gas

Hydralisk Den:
- La recherche Lurker Aspect augmentée à 200Minearl/200Gas
- La recherche pr augmenter la vitesse des Hydralisk augmentée à 150Mineral/150Gas.

Spawning Pool:
- Augmentation du coût de construction à 200 Minerals

Sunken Colony:
- Armure lors de la construction augmentée à 2
- Hit Points descendus à 300

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- patch 1.07    
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- Addition de tournois Koréens (KBK)
- Réparation des Barre de Lag sur l'écran de Join
- Changement de certains caractères sur battle.net, pour faciliter le chat
- Réparation d'un bug qui faisait que, sur certains systèmes allemands, sur BroodWar, après upgrade du 1.06, le texte apparaissait parfois en anglais (qu'est ce qu'on s'en fout !).

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- patch 1.06 - (Battle.net client patch)    
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- Battle.net marche pour Warcraft II : Battle.net Edition
- Addition de commandes sur les chats de Battle ; il faut appuyer sur Tab pour les voir toutes...
- Réparation de ptts pbs sur Battle.net
- Qd le serveur est surchargé, désactivation des dialogues

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- patch 1.05    
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- Coût de l'académie résuit à 150M

- Coût du science facility réduit à 100M,150G

- Coût de la recherche Spider Mine résuit à 100M,100G

- Réduction du temps de descente d'un transport

- Addition d'une limite qui empêche la sauvegarde en jeu multiplayer + d'une fois toutes les 2 min

- Réparation d'un bug faisant un incompatibilité entre les jeux sauvés sous 1.03, 1.04, lors de l'ouverture sous BroodWar

- Le code 'something for nothing' ne donne plus les upgrades de Brood dans les jeux Sc normaux

- Quand le trigger 'exactly' est utilisé, les unités non complètes ne sont pas comptabilisées

- Les Devourer hallucinés n'envoient plus d'acide

- Les Spider mines sont maintenant touchées par le sort 'disruption web'

- Les Medics neutres ne soignent pas automatiquement les autres unitées

- Addition d'une 'image' lorsque Duran est ds un Dropship

- Correction de l'image de 'disruption web' pour les systèmes à faible mémoire

- Terran insane AI ne bloque plus le système

- Réparation du bug qui permettait aux batiments terran de bouger après atterrissage !

- Réparation du bug qui donnait la commande "morph to lurker" à des unités non Hydra

- Nombreux petits bugs réparés

- (StarEdit) Dépendance du fichier comctrl32.dll éliminée après upgrade

- (StarEdit) Utilisation du language d'installation et non du language du système

- (StarEdit) Réparation d'un bug qui permettait à une upgrade sur un player de s'appliquer aussi aux autres.

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- patch 1.04    
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- Custom AI has been strengthened, beware.

- Invincible Drone bug has been fixed.

- Starcraft compatibility with Brood War implemented.

- You can select all burrowed units of the same type or cloaked units of the
same type by using the Ctrl+select method or by double clicking.

- If you have multiple Carriers or Reavers selected you can build Interceptors
and Scarabs for all of them at the same time.

- Cooldown times of units being dropped out of transports corrected.

- Stim Pack causing Firebats to fire slowly corrected.

- Zergling adrenal gland upgrade effects corrected.

- Fixed a bug where the muzzle flash on a full fire bunker aiming south
displayed incorrectly.

- Air unit movement near the edge of the map corrected.

- The Ladder directory has been updated with the Season 4 ladder maps.
Retired ladder maps have been moved to the OldLadder directory.

 

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1.04 Changes to StarEdit (Map Editor)    
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- New save feature that identifies all 'enhanced' data in the scenario and
specifies which versions of Starcraft will be able to load the scenario.

- Addition of the comparing conditional 'exactly' for use in such triggers
as: ACCUMULATE, BRING, COMMAND, COUNTDOWN TIMER, DEATHS, ELAPSED TIME,
KILL, OPPONENTS, and SCORE.

- Increased number of Switches to 256.

- Increased number of usable locations to 254.

- Added the ability to specify 'Random' in the SET SWITCH trigger action.

- Added the ability to name switches.

- Added the ability to set Fog-of-War for multiple players simultaneously
by holding down Control or Shift.

- Added the ability to re-name any unit.

- New triggers:
a) ORDER UNIT (Move to, Patrol to, Attack to)
b) The ability to specify a quantity for the following actions:
CREATE UNIT, CREATE UNIT W/PROPERITIES,
MOVE UNIT, KILL UNITS AT LOCATION, REMOVE UNITS AT LOCATION.
c) PAUSE/UNPAUSE TIMER
d) MODIFY UNIT ENERGY
e) MODIFY HANGER COUNT
f) MODIFY UNIT HIT POINTS
g) GIVE UNITS TO PLAYER
h) MODIFY UNIT RESOURCES
I) MODIFY UNIT SHIELD POINTS
j) SET ALLIANCE STATUS
k) COMMENT TRIGGER
l) END IN DRAW
m) SET UNIT DEATHS

- You can now select locations obscured by other locations.

- Location operations are now undoable.

- You can now explicitly sort Conditions.

- You can remove all Map Revealers from a map (really!).

- The Unit and Hero Settings dialog has been enhanced.

A new StarEdit help file with info on these triggers and all the new
features in StarEdit can be downloaded from our web site (http://www.blizzard.com).

 

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1.04 Balance Changes    
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TERRAN:
Wraith
- Decreased cost to 150 minerals, 100 gas.
- Increased cooldown rate of ground attack.
- Increased air to air damage to 20.

Dropship:
- Increased speed slightly.
- Although the patch.txt included with patch 1.04 states that dropship build time was increased, this is INCORRECT.

Science Vessel:
- Decreased cost to 100 minerals, 225 gas.
- Increased acceleration.
- Increased overall damage of Irradiate.
- Increased sight radius.

Battlecruiser:
- Increased its starting armor to 3.
- Increased Yamato Cannon damage to 260.

Goliath:
- Increased ground damage to 12.
- Increased effectivness of weapon upgrade on ground to air weapon system.

Nuke:
- Nuclear Missiles build faster.

ComSat:
- Decreased energy cost to 50.

Starport:
- Decrease cost of Starport to 150 minerals, 100 gas.
- Decreased add-on cost of Control Tower to 50 minerals, 50 gas.
- Decreased build time.


PROTOSS:
Archon:
- Increased acceleration.

Dragoon:
- Decreased cost to 125 minerals, 50 gas.
- Decreased build time.
- Increased range upgrade (Singularity Charge) by 1.

High Templar:
- Decreased energy cost of Hallucination to 100.

Scout:
- Increased Air to Air damage to 28.
- Increased shields to 100 and hit points to 150.
- Increased cooldown rate of ground attack.

Carrier:
- Changed build cost to 350 minerals, and 250 gas.
- Increased hit points of Carrier to 300.
- Increased starting armor of Carrier to 4.
- Increased Interceptor shields and hitpoints to 40.
- Increased Interceptor damage to 6.

Arbiter:
- Decreased cost to 100 minerals, 350 gas.

Shuttle:
- Increased build time.

Reaver:
- Increased build time.

Templar Archives
- Increased cost to 150 minerals, 200 gas.

Citadel of Adun
- Decreased cost to 150 minerals, 100 gas.

Stargate:
- Decreased cost to 150 minerals, 150 gas.
- Decreased build time.

Robotics Facility:
- Increased build time.

Robotics Support Bay:
- Increased cost to 150 minerals, 100 gas.

Observatory:
- Decreased cost to 50 minerals, 100 gas.

Forge:
- Decreased cost to 150 minerals.

Photon Cannon:
- Decreased build time.

Fleet Beacon:
- Decreased cost of "Increased Carrier capacity" upgrade to 100 minerals, 100 gas.
- Decreased research time of "Increased Carrier capacity" upgrade.

Shield Battery:
- Increased starting energy to 100.
- Increased effective range of 'Recharge Shields'.


ZERG:
Overlord:
- Increased speed bonus for "Pneumatized Carapace" upgrade.
- Decreased research time of "Ventral Sacs" upgrade.

Scourge:
- Increase hit points to 25.

Hydralisk
- Increased build time.

Mutalisk
- Although the patch.txt included with patch 1.04 states that Mutalisk build time was increased, this in INCORRECT.

Queen:
- Increased range of Broodling by 1.
- Increase energy cost of Parasite to 75
- Decreased Parasite casting range to 12.

Defiler:
- Increased cost to 50 minerals, 150 gas.

Hatchery:
- Decreased the speed at which the Hatchery/Lair/Hive spawn new larva.
- Decreased build cost to 300 minerals.
- Increased build time.

Sunken Colony:
- Decreased cost of Sunken Colony upgrade to 50 minerals.
- Decreased build time.
- Increased attack rate of Sunken Colony.
- Increased damage to 40.

Spore Colony:
- Decreased build time.
- Changed damage type to normal.

Greater Spire:
- Increased build time.

 

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- patch 1.03    
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- Very long games using the Terran Insane AI will no longer lock up.

- Custom maps that use the "set next map" trigger will now work properly after
loading them from a saved game.

- The length of time you have to leave a game before it counts on your record
on battle.net has been reduced from 5 minutes to 2 minutes.

- New ladder maps have been added. The old ladder maps have been moved to
the OldLadder directory and downgraded to "Blizzard Approved" status.
The (8)Green Valleys.scm map has been promoted to "Ladder" status.

- Fixed bug where if Zerg burrowers burrowed just as they decloaked (when leaving
an Arbiter's field of influence) it would desync a network game.

- The MOVE UNIT trigger action now behaves correctly with add-ons. Buildings
with existing add-ons will detach from the add-on if either the building
or the add-on moves. Add-ons under construction will be cancelled.

- Buildings that are created with the CREATE UNIT trigger action or moved with
the MOVE UNIT trigger action will attempt to reattach to add-ons of the correct
type that are in the correct location.

- Preplaced carriers owned by the Neutral player slot that have an initial
hangar count greater than 0 will no longer crash the game.

- Executing a KILL UNIT trigger action immediately followed by a MOVE UNIT
trigger action will no longer result in a crash.

- Doodads are no longer affected by the MOVE UNIT trigger action.

- The mission countdown timer now has a maximum value of 99:99:99 (h:m:s)

- Fixed bug that caused Elapsed Time to display incorrectly when finishing
a very short mission.

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- patch 1.02    
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- Flying units no longer receive 'cover' from terrain features.

- Fixed the bug when cancelling a guardian in high latency games that killed
the mutalisk and gave multiple refunds.

- Fixed the bug that could sometimes cause a map editor, hit point modified
siege tank's hit points to be incorrect after transforming.

- Time elapsed while the game is paused no longer counts toward total
elapsed game time.

- Increased the cost of a Zerg Hatchery from 300 to 350 minerals.

- Changed the damage type of the Photon Cannon weapon system from explosion
to normal.

- Preplaced heroes for the AI will now auto acquire targets and defend themselves.

- Fixed a bug that could potentially, in high latency games, over-charge zerg
players when morphing larva into units.

- Modified the 'Free For All' game type so that the rules of diplomacy apply
to computer players. (Computer players are no longer allied in FFA.) Also,
made FFA available for single player custom games.

- Fixed the crash that occurred when selecting a unit type, that would normally
have shields, configured to have 0 shields via the map editor.

- Fixed the bug that bumped people back to the race select screen after they
had completed a single player campaign mission.

- (Battle.net) Create game screen will now display ladder game speed as 'Fast'
instead of 'Faster'.

- (Battle.net) Profile draw code will now handle different sized destination
windows.

- Fixed 'attach to incomplete addon' crash bug.

- Added three new Computer AI scripts for use with the map editor (Protoss
Insane, Terran Insane, Zerg Insane) to be used in custom campaign levels.

- Fixed bug that played the incorrect 'complete' sound for addons.

- Fixed bug that prevented rescued tanks and goliaths from acquiring targets
correctly.

- Fixed bug that caused Starcraft to allocate unnecessary amounts of memory
while running minimized.

- Fixed bug that could cause maps with a large number of pre-placed units to
crash at load time.

- Fixed bug that, in rare cases, could cause game to crash when certain types of units died.

- Fixed bug that caused access violation when maps with unplaceable units were loaded.

- Fixed bug that caused access violation when any zerg air unit died while cloaked by an arbiter.

- (StarEdit) Fixed bug that prevented changes to Norad II Hero unit weapon damage fields

- (StarEdit) Mineral patches and geyser are now limited to 50,000.

- (StarEdit) Added exception handler.

- (StarEdit) Fixed bug that made it impossible to remove Map Revealers via a trigger.

- (StarEdit) Fixed bug that could cause triggers to 'disappear' on systems
using large fonts.

- (StarEdit) Fixed bug that allows powerups to be placed in invalid locations on
high terrain

- (StarInst) Fixed minor over-calculation of disk space used by saved games
for uninstall.

- (StarInst) Moved file pre-cache requests to the install scripts.

- (StarInst) Added support for multiple events per screen item without the
use of sub-scripts.

- (StarInst) Eliminated unnecessary screen refreshes.

 

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- patch 1.01    
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- Fixed cheat that allowed one player in a multiplayer game to see the map.

- Fixed bug that allowed players to receive extra resources when
canceling building construction multiple times by exploiting lag in a
multi-player game.

- Fixed pathing problem related crash bug that was most commonly
exhibited in Terran 10.

- Fixed C Runtime Library crash bug exhibited during saved games
when year was greater than 2098.

- Fixed sprite allocation errors that prevent normal combat and
creation of units.

- Fixed occasional hang when joining and leaving Battle.net.

- Enemy Science Vessels no longer continually unmask after
irradiating units.

- Missile turrets controlled by the AI properly acquire targets.

- Fixed blank game names in Battle.net game list.

- Game names with high ASCII characters now show up properly.

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